Tutaj powinien być opis

Indywidualizacja procesu nauczania klas I-III SP

W ZSP w Łaszczówce realizowany był projekt :Indywidualizacja procesu nauczania klas I-III w Gminie Tomaszów Lubelski.


Cel główny projektu:

  • Wyrównanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci 

    z klas I – III szkół podstawowych Gminy Tomaszów Lubelski

Cele szczegółowe:

  • zapewnienie każdemu dziecku oferty edukacyjno- wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej 

    z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi;

  • zwiększenie stopnia i zakresu wykorzystania w szkołach podstawowych aktywizujących metod nauczania.

Grupa docelowa projektu to uczniowie klas I – III szkół podstawowych w Gminie Tomaszów Lubelski. W naszej szkole w projekcie brali udział wszyscy uczniowie klas młodszych. 

 Zadania realizowane w projekcie:

  • Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu, pisaniu oraz zagrożonych dysleksją.

 Prowadząca: p.Urszula Floraszek

Cel zajęć: doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, nauka ortografii i gramatyki, usprawnianie grafomotoryczne i manualne, ćwiczenia doskonalące pamięć wzrokową, słuchową

i ruchową., rozwijanie umiejętności tworzenia zdań, tekstów, rozumienia sensu wypowiedzi..

  • Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.

Prowadząca: p. Bogusława Probola

 Cel zajęć: kształtowanie pojęcia liczby naturalnej oraz rozumienia czterech podstawowych działań matematycznych, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej, nauka wykonywania zadań poprzez mierzenie, ważenie, rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych.



  • Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.

 Prowadząca: p.Anna Nowosielecka - Hypiak

 Cel zajęć: poprawa sprawności motorycznej narządów mowy, wywołanie zaburzonych głosek oraz ich utrwalenie w mowie i piśmie, poprzez ćwiczenia wspomagające rozwój mowy, czytania i pisania oraz kompetencji językowych, poznawanie części mowy, rozwijanie spostrzegania i różnicowania słuchowego.

  • Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.

 Prowadząca: p. Kamila Superson

 Cel zajęć: pomoc uczniom w rozwiązywaniu konfliktów, problemów i trudnych sytuacji, nauka empatii, rozpoznawania emocji i ich wyrażania, umiejętności nawiązywania kontaktów, przełamywania lęków.

  • Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno-przyrodnicze uczniów.

 Prowadząca: p.Teresa Gawęda

 Cel zajęć: wzrost umiejętności rozwiązywania przez uczniów złożonych  zadań matematycznych, pobudzanie ich aktywności twórczej, rozwijanie logicznego i matematycznego myślenia, poszerzanie pojęć i wiadomości  przyrodniczych, nauka obserwowania zjawisk przyrodniczych poprzez wykonywanie doświadczeń, eksperymentów. Przygotowanie do konkursów.

  • Zajęcia rozwijające zainteresowania plastyczne uczniów.

 Prowadząca: p.Aneta Bender

 Cel zajęć: rozwijane indywidualnych zdolności plastycznych uczniów. Stwarzanie  możliwości wielorakich działań plastycznych, rozwijania umiejętności plastycznych, wyszukiwania sposobów do przedstawiania różnych zjawisk i zdarzeń, rozwijania pomysłowości i wyobraźni, stosowania różnorodnych technik plastycznych oraz zapoznania się z wytworami sztuki.


Zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy.

Prowadząca: p. Elżbieta Kielar-Kramarczuk

Cel zajęć: skorygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy we wszystkich sytuacjach i czynnościach życia codziennego, wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego ucznia.