Indywidualizacja procesu nauczania klas I-III SP
W ZSP w Łaszczówce realizowany był projekt :Indywidualizacja procesu nauczania klas I-III w Gminie Tomaszów Lubelski.
Cel główny projektu:
-
Wyrównanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci
z klas I – III szkół podstawowych Gminy Tomaszów Lubelski
Cele szczegółowe:
-
zapewnienie każdemu dziecku oferty edukacyjno- wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej
z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi;
-
zwiększenie stopnia i zakresu wykorzystania w szkołach podstawowych aktywizujących metod nauczania.
Grupa docelowa projektu to uczniowie klas I – III szkół podstawowych w Gminie Tomaszów Lubelski. W naszej szkole w projekcie brali udział wszyscy uczniowie klas młodszych.
Zadania realizowane w projekcie:
-
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu, pisaniu oraz zagrożonych dysleksją.
Prowadząca: p.Urszula Floraszek
Cel zajęć: doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, nauka ortografii i gramatyki, usprawnianie grafomotoryczne i manualne, ćwiczenia doskonalące pamięć wzrokową, słuchową
i ruchową., rozwijanie umiejętności tworzenia zdań, tekstów, rozumienia sensu wypowiedzi..
-
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
Prowadząca: p. Bogusława Probola
Cel zajęć: kształtowanie pojęcia liczby naturalnej oraz rozumienia czterech podstawowych działań matematycznych, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej, nauka wykonywania zadań poprzez mierzenie, ważenie, rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych.
-
Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
Prowadząca: p.Anna Nowosielecka - Hypiak
Cel zajęć: poprawa sprawności motorycznej narządów mowy, wywołanie zaburzonych głosek oraz ich utrwalenie w mowie i piśmie, poprzez ćwiczenia wspomagające rozwój mowy, czytania i pisania oraz kompetencji językowych, poznawanie części mowy, rozwijanie spostrzegania i różnicowania słuchowego.
-
Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.
Prowadząca: p. Kamila Superson
Cel zajęć: pomoc uczniom w rozwiązywaniu konfliktów, problemów i trudnych sytuacji, nauka empatii, rozpoznawania emocji i ich wyrażania, umiejętności nawiązywania kontaktów, przełamywania lęków.
-
Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno-przyrodnicze uczniów.
Prowadząca: p.Teresa Gawęda
Cel zajęć: wzrost umiejętności rozwiązywania przez uczniów złożonych zadań matematycznych, pobudzanie ich aktywności twórczej, rozwijanie logicznego i matematycznego myślenia, poszerzanie pojęć i wiadomości przyrodniczych, nauka obserwowania zjawisk przyrodniczych poprzez wykonywanie doświadczeń, eksperymentów. Przygotowanie do konkursów.
-
Zajęcia rozwijające zainteresowania plastyczne uczniów.
Prowadząca: p.Aneta Bender
Cel zajęć: rozwijane indywidualnych zdolności plastycznych uczniów. Stwarzanie możliwości wielorakich działań plastycznych, rozwijania umiejętności plastycznych, wyszukiwania sposobów do przedstawiania różnych zjawisk i zdarzeń, rozwijania pomysłowości i wyobraźni, stosowania różnorodnych technik plastycznych oraz zapoznania się z wytworami sztuki.
Zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy.
Prowadząca: p. Elżbieta Kielar-Kramarczuk
Cel zajęć: skorygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy we wszystkich sytuacjach i czynnościach życia codziennego, wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego ucznia.