Tutaj powinien być opis

"PIERWSZAKI"

W II okresie nauki szkolnej w roku szk. 2010/2011 uczniowie klasy I szkoły podstawowej uczestniczą w Projekcie „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” współfinansowanego przez UE i EFS. Jest to kontynuacja Projektu cyklicznego rozpoczętego 2 lata temu.

                Głównym celem projektu jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci rozpoczynających naukę szkolną odbywa się poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Wykorzystanie w praktyce tej teorii zapewni uczniom doświadczenia edukacyjne

i społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb. Umożliwi działania we wszystkich dziedzinach aktywności prowadzonych do rozwijania kompetencji kluczowych, a szczególnie: językowej, matematyczno – przyrodniczej, artystycznej i ruchowej, komunikacyjno – informacyjnej oraz społecznej.

                Wszystkie podjęte zadania wspierane są zestawem ciekawych i bogatych środków dydaktycznych służących rozwijaniu umiejętności w obrębie kompetencji kluczowych w oparciu

o założenia teorii inteligencji wielorakich. Celowo dobrane zostały wielofunkcyjne środki dydaktyczne stymulujące rozwój dziecka wieloaspektowo i wielowymiarowo.

                Zajęcia  w ramach Projektu skupiają się wokół bloku tematycznego „Podróż przez Polskę” podczas których uczniowie m.in. zdobędą wiele ciekawych, interesujących wiadomości o swojej Ojczyźnie, zwiedzą krainy geograficzne Polski, poznają postaci sławnych Polek i Polaków.

Za ten etap realizacji odpowiedzialna jest Bogusława Probola.