Tutaj powinien być opis

Badania przesiewowe funkcji słuchowej.

18 września przeprowadzono badania przesiewowe

w klasie I SP w celu wczesnego wykrywania fragmentarycznych deficytów odpowiedzialnych za przebieg prawidłowego nabywania umiejętności czytania i pisania

w okresie edukacji wczesnoszkolnej.

Wyniki badań przesiewowych pozwoliły :

  • Dokonać selekcji dzieci, które mają problemy w obrębie w/w funkcji percepcyjno- motorycznych
  • Przeprowadzić indywidualne konsultacje z rodzicami
  • Podać rodzicom szczegółowe wskazówki do pracy w domu (indywidualne dla każdego dziecka)

 Wychowawca klasy otrzymał zbiorczy, indywidualny dla każdego ucznia wynik, zaś rodzice badanych dzieci informację o możliwości umówienia się na indywidualne konsultacje z diagnozującą na terenie poradni.

Badania takie są bardzo ważne, ponieważ wczesna diagnostyka pozwala uniknąć lub zapobiec ryzyku dysleksji i dalszym niepowodzeniom 

w szkole, a w trudniejszych przypadkach szybko objąć specjalistyczną pomocą psychologiczno – pedagogiczną. Wspólne zaangażowanie rodziców, wychowawcy oraz prowadzącego badania przesiewowe pedagoga przynosi wymierne korzyści dla dzieci. 

 

Badania przeprowadziła p. Aneta Leśniak – pedagog, logopeda z Poradni Psychologiczno-pedagogicznej w Tomaszowie Lub.