
Badania przesiewowe funkcji słuchowej.
18 września przeprowadzono badania przesiewowe
w klasie I SP w celu wczesnego wykrywania fragmentarycznych deficytów odpowiedzialnych za przebieg prawidłowego nabywania umiejętności czytania i pisania
w okresie edukacji wczesnoszkolnej.
Wyniki badań przesiewowych pozwoliły :
- Dokonać selekcji dzieci, które mają problemy w obrębie w/w funkcji percepcyjno- motorycznych
- Przeprowadzić indywidualne konsultacje z rodzicami
- Podać rodzicom szczegółowe wskazówki do pracy w domu (indywidualne dla każdego dziecka)
Wychowawca klasy otrzymał zbiorczy, indywidualny dla każdego ucznia wynik, zaś rodzice badanych dzieci informację o możliwości umówienia się na indywidualne konsultacje z diagnozującą na terenie poradni.
Badania takie są bardzo ważne, ponieważ wczesna diagnostyka pozwala uniknąć lub zapobiec ryzyku dysleksji i dalszym niepowodzeniom
w szkole, a w trudniejszych przypadkach szybko objąć specjalistyczną pomocą psychologiczno – pedagogiczną. Wspólne zaangażowanie rodziców, wychowawcy oraz prowadzącego badania przesiewowe pedagoga przynosi wymierne korzyści dla dzieci.
Badania przeprowadziła p. Aneta Leśniak – pedagog, logopeda z Poradni Psychologiczno-pedagogicznej w Tomaszowie Lub.