Tutaj powinien być opis

Zakończenie projektu "Pierwszaki"

                     

 
3 czerwca 2011 roku uczniowie klasy I szkoły podstawowej zakończyli udział w Projekcie edukacyjnym "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" pokazem efektów. Na pokazie obecni byli rodzice, babcie i zaproszeni goście. 
Projekt współfinansowany był przez UE i EFS. Była to kontynuacja Projektu cyklicznego rozpoczętego 2 lata temu. Udział w Projekcie odbywał się na zajęciach pozalekcyjnych

i obowiązkowych. 
Głównym celem projektu było wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci rozpoczynających naukę szkolną odbywa się poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Wykorzystanie w praktyce tej teorii zapewni uczniom doświadczenia edukacyjne i społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb. Umożliwi działania we wszystkich dziedzinach aktywności prowadzonych do rozwijania kompetencji kluczowych, a szczególnie: językowej, matematyczno-przyrodniczej, artystycznej i ruchowej, komunikacyjno-informacyjnej oraz społecznej.
Wszystkie podjęte zadania wspierane były zestawem ciekawych i bogatych środków dydaktycznych służących rozwijaniu umiejętności w obrębie kompetencji kluczowych w oparciu o założenia teorii inteligencji wielorakich. Celowo dobrane zostały wielofunkcyjne środki dydaktyczne stymulujące rozwój dziecka wieloaspektowo i wielowymiarowo.
Zajęcia w ramach Projektu skupiały się wokół bloku tematycznego "Podróż przez Polskę" podczas których uczniowie w atrakcyjny sposób wzbogacili swoją wiedzę, rozwijali swoje zdolności, zainteresowania i umiejętności. Poznali charakterystyczne cechy krain geograficznych Polski, potrafią wskazać je na mapie, potrafią także planować, organizować, rozwiązywać problemy, współdziałać w grupie, oceniać własną pracę i pracę kolegów. Umiejętnie korzystają ze zdobytej wiedzy i z różnych źródeł informacji. Najchętniej jednak korzystały z akcesoriów sportowych, gier planszowych, układanek, chusty animacyjnej, pacynek i sera szwajcarskiego. Wymienione pomoce dydaktyczne inspirowały dzieci do wymyślania rożnych zabaw na zajęciach i przerwach, co wpływało korzystnie na rozwój inteligencji interpersonalnej i intrapersonalnej, ruchowej i wizualno-przestrzennej oraz językowej. Dzieci uświadomiły sobie swoje mocne i słabe strony

i wykorzystywały je przy realizacji zadań. Uczniowie stali się bardziej samodzielni i chętniej podejmują trudniejsze zadania.
Realizacja Projektu uściśliła współpracę z rodzicami uczniów oraz uwrażliwiła ich na potrzeby swoich dzieci.
Za realizację III etapu Projektu odpowiedzialna była pani Bogusława Probola.